Standplaats: Noord-Brabant
Niveau: HBO
Plaatsingsdatum: 02-06-2022

Ben jij die ondernemende en enthousiaste adviseur die bijdraagt aan de realisatie van onze maatschappelijke opgaven, zoals voldoende en schoon water in West- en Midden Brabant en de bescherming van onze 800.000 inwoners tegen overstromingen? Ben je een aanpakker die graag een actief een bijdrage levert aan het beschikbaar krijgen van gronden voor onze projecten en aan het (duurzaam) beheren van onze eigendommen?  Dan zoeken wij jou!

Het team Juridische Zaken, Inkoop en Vastgoed van waterschap Brabantse Delta is op zoek naar een proactieve en resultaatgerichte:

                                         Adviseur Grondzaken en Vastgoed
                                                32 - 36 uur, standplaats Breda

Wie zijn wij?
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd! Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Hoe we dat doen? Buitengewoon goed en samen met al onze partners. Omgevingsgericht, samen werken en in beweging.

Digitaal en flexibel werken is de toekomst. We werken deels vanuit huis en deels op ons mooie kantoor op landgoed Bouvigne in Breda.

Het team Juridische Zaken, Inkoop en Vastgoed
Onze missie is om een breed kijkende, meedenkende partner te zijn die een vanzelfsprekende bijdrage levert aan het uitvoeren van de waterschapstaken. Bij de discipline Vastgoed van het team werk je samen met een senior adviseur en 2 adviseurs grondzaken, een junior adviseur en 2 medewerkers die de administratieve ondersteuning verzorgen. Vastgoed is verantwoordelijk voor het beheer van onze eigendommen en het beschikbaar krijgen van gronden ten behoeve van de projecten die het waterschap uitvoert. De rest van het team bestaat uit 9 juristen en 6 inkoopadviseurs en een inkoopmedewerker die vanuit hun eigen expertise de organisatie adviseren.

Wat ga je doen?
Je houdt je als adviseur grondzaken en vastgoed bezig met verschillende aspecten van onroerend goed, hoofdzakelijk gelegen in het landelijk gebied en voert het vastgoedbeleid uit. De werkzaamheden waar de adviseurs voor aan de lat staan, zijn breed. Deze variëren van het beheren en exploiteren van onze eigendommen tot het projectmatig beschikbaar krijgen van gronden voor bijv. natuurprojecten of het versterken van een dijk. Bij het beheer van onze eigendommen kun je denken aan het afsluiten van koop-, pacht-, huur- jacht- en visrechtovereenkomsten en het adviseren hierover. Naast deze werkzaamheden stuur je (zo nodig) externe grondverwervers en taxateurs aan.

Het beoordelen van gewasschaden en het vestigen van zakelijke rechten zijn eveneens onderdeel van het takenpakket. Ook adviseer je over de inzet van privaatrechtelijke instrumenten om de doelen van het waterschap te realiseren. Vanzelfsprekend neem je deel aan diverse overlegstructuren en extern heb je contact -of zit je regelmatig aan tafel- met bijv. onze pachters, huurders of agrariërs in ons gebied.

Bij je werkzaamheden word je ondersteund door een junior adviseur en de medewerkers grondzaken en vastgoed.

Wij vragen:
We zoeken een energieke doener die goed op de hoogte is van ontwikkelingen op het gebied van de agrarische sector en/ of vastgoed of in ieder geval affiniteit heeft met deze vakgebieden. Daarnaast ben je in staat om de juridische, financiële en administratieve aspecten van het werk te overzien. Je legt makkelijk contact en vindt uitdaging in het voeren van gesprekken met bijv. onze pachters of agrariërs wiens grond het waterschap nodig heeft. 

Je gaat in je werk altijd voor het bereiken van overeenstemming met het voor het waterschap beste resultaat waarbij je ook oog hebt voor de belangen van de andere partij. 

Kennis en werkervaring:

  •        een relevante HBO-opleiding
  •        een rentmeestersopleiding en bekendheid met het waterschapswerk is geen vereiste, maar wel een pre
  •        grondzaken-/ vastgoedgerelateerde werkervaring
  •        kennis van relevante wet- en regelgeving of je weet je deze snel eigen te maken
 
Het is ook een pre als je bekend bent met ons vastgoedregistratiesysteem P8.

Competenties en vaardigheden:
Van onze nieuwe collega verwachten we flexibiliteit en zorgvuldigheid. Daarnaast pak je je verantwoordelijkheid en werk je resultaat- en kwaliteitsgericht. Je bent in staat om relevante informatie op te halen die je nodig hebt om tot een logisch en onderbouwd oordeel of advies te komen en weet dit goed over te brengen. Daarnaast ben je communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk. Je hebt het vermogen om op alle niveaus goed te kunnen communiceren. Of het nu gaat om beleidsmakers, pachters, grondeigenaren, projectleiders, directeuren of collega’s. Je bent goed in onderhandelen en overtuigen en weet de belangen van het waterschap goed te behartigen. Je toont initiatief. Ook ben je creatief in het bedenken van originele oplossingen en bent in staat tot nieuwe inzichten te komen als de situatie daarom vraagt. Je denkt in mogelijkheden waarbij je de wettelijke kaders niet uit het oog verliest. Je zegt wat je doet en je doet wat je zegt. Je bent een echte teamspeler.

Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren.

Wij bieden
Binnen ons waterschap sta je zelf aan het roer van jouw loopbaanontwikkeling. Persoonlijk leiderschap en groei zijn hier belangrijk. Als je wilt werken aan je professionele en persoonlijke ambities zijn er veel verschillende mogelijkheden. Daarnaast vinden we een goede balans tussen werk en privé belangrijk. We werken resultaatgericht en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
 

  • Het betreft een structurele functie (bij goed functioneren en gelijkblijvende omstandigheden bieden we je na een jaar graag een vast dienstverband aan);
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 10. Op basis van een fulltime dienstverband is dit minimaal € 3.306,- en maximaal € 4.550,- bruto** per maand,-. Afhankelijk van jouw ervaring en huidige situatie doen we je een zo goed mogelijk voorstel; ** In het kader van de Cao-onderhandelingen hebben de werkgevers met terugwerkende kracht een salarisverhoging van 2% met ingang van januari 2022 toegezegd. Vanaf 1 juli 2022 worden de salarissen nog met 1,75% verhoogd.
  • Een functie binnen één van de beste overheidsorganisaties van Nederland;
  • Keuze uit verschillende trainingen en opleidingen waardoor jij je persoonlijke ambities verder kunt ontwikkelen;
  • Maatschappelijk relevant werk en een prettige (werk)sfeer;
  • Goede werk-privébalans; een fulltime dienstverband is maximaal 36 uur, gedeeltelijk thuiswerken is na de inwerkperiode vanzelfsprekend. Je uren kun je flexibel indelen;
  • Een individueel keuzebudget van 21% wat je maandelijks opbouwt. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je het budget besteedt, je kunt het bijvoorbeeld maandelijks uit laten betalen of vakantiedagen van kopen;
  • Je krijgt een vergoeding woon-werk verkeer en voor de dagen dat je thuis werkt, krijg je een thuiswerkvergoeding;
  • Reis je met openbaar vervoer? Dan worden jouw reiskosten volledig vergoed (2e klas);
  • Een eenmalig budget om je thuiswerkplek in te richten

Interesse?
Ben je enthousiast geworden? Zie jij jezelf werken in deze functie en wil jij bij ons Buitengewone dingen komen doen? Bel dan met Marieke van Kollenburg, teammanager Juridische Zaken, Inkoop & Vastgoed (076 564 10 17) voor een eerste kennismaking. Je kan uiteraard ook reageren via onderstaande knop. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Patricia Willemsen, HR adviseur (076 564 18 92).
 
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer op deze vacature

Bekijk ook onze bedrijfsvideo: