Standplaats: Breda
Niveau: HBO
Plaatsingsdatum: 27-05-2021

Database Administrator  (32 tot 36 uur)
Standplaats Breda

Ben jij toe aan een stap in je loopbaan naar een inspirerende werkplek?
Waar een goede balans tussen werk en privé mogelijk is.
Lever jij graag een bijdrage aan professionalisering van de Geografische informatievoorzieningen van onze organisatie?
Zoek jij graag de samenwerking met collega’s? Dan kun jij onze nieuwe collega zijn!


Wie zijn wij?
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd!

Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Om de toekomst bij te houden, pakken wij grote uitdagingen aan. Hoe we dat doen? Buitengewoon goed en samen met al onze partners.

Proces ICT
Het proces ICT (leveren ICT diensten) verzorgt de gehele aanbodkant van de ICT bij het waterschap. Leden van het team werken in ICT-projecten, in ontwikkeling en beheer van applicaties, ICT-middelen en de systeem- en netwerken. Het team ICT bestaat uit verschillende IT disciplines; van informatieanalisten/architecten, technisch beheerders, applicatiebeheerders, medewerkers klantenservice ICT, securityspecialisten tot ICT contractmanager. Samen staan we voor het aanbod, de continuïteit en (informatie)veiligheid van de ICT.
Onder andere met werken onder architectuur en een duidelijk rolinvulling van functioneel-, applicatie- en technisch beheer proberen we vele ICT ontwikkelingen in samenhang uit te voeren. 
Wij zijn op zoek naar een vervanger van de huidige Database Administrator.
 

De functie
Als database administrator zorg je voor het monitoren, onderhouden en door ontwikkelen van de databases van het waterschap. Het betreft de databases Oracle versie 11 en hoger
 en SQL server versie 19.

Een gedeelte van het database beheer is uit besteed aan een externe partij namelijk het beheer van de Oracle infrastructuur (ODA) en SQL server cluster.
Jij voert de applicatie gerelateerde DBA werkzaamheden uit en voert regie met kennis van zaken over de genoemde externe diensten. De contractmanager ICT ondersteunt je hierbij. De afspraken en verdeling van de werkzaamheden met de externe partij zijn vastgelegd in een SLA en DAP.
Voor de interne klanten (systeem- en netwerkbeheerders en applicatiebeheerders) ben jij het aanspreekpunt voor meldingen, wijzigingen en ontwikkelingen op de databases. Bij de externe partij beoordeel en volg je de aangemaakte tickets van de extern belegde werkzaamheden. Het beheer van licenties Oracle behoren ook tot je takenpakket.

Integratiespecialist
De huidige DBA-er vervangt de IT integratiespecialist bij afwezigheid. Mogelijk ga je hier ook een rol in spelen. Kennis van integraties (onder andere een Enterprise Service Bus) is een pre.

Binnen deze functie heb je de volgende werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
•             Zorg je voor afstemming met de applicatiebeheerders, leveranciers en beheerders van de
              technische database infrastructuur;
•             Daarnaast geef je samen met architecten en infrastructuurbeheerders vorm aan de ontwikkeling
               aan de technische database infrastructuur;
•             Onderhoud je databases ten behoeve van wensen vanuit de op de databases draaiende
               applicaties bij;
•             Naast de beheertaken neem je deel aan projecten voor het realiseren van nieuwe
               functionaliteiten, database wijzigingen en interfaces;
•             Je voert regie over de extern beheerde databases in samenspraak met de ICT contractmanager;
•             Je beheert de Oracle licenties;
•             Gewend om gestructureerd en volgens de afgesproken ICT-procedures te werken;
•             Je neemt de IT integratiespecialist waar bij afwezigheid (ontwikkel mogelijkheid).
 

Wat zoeken we?
Wij zoeken een database administrator die resultaat-, kwaliteits- en klantgericht is. Je kunt goed samen werken, neemt initiatief waar nodig en je bent duidelijk in de manier van communiceren. In de regierol zijn deze competenties belangrijk; zakelijk samenwerken aan een goede dienstverlening. Naast het technische werk pak je ook het regievoeren met kennis van zake graag op.
Ruime ervaring op gebied van het werk van database administrator in de Oracle en SQL server omgeving en ervaring in het samenwerken met leveranciers is noodzakelijk.
Je werkt zelfstandig maar weet ook waar en wanneer je ontbrekende kennis nodigt hebt of moet afstemmen.
Ervaring en kennis met integraties is een pre, minimaal de bereidheid in het vakgebied van integraties (o.a. Enterprise Service Bus) verder te ontwikkelen.
Je bent bereid om werkzaamheden buiten de kantoortijden uit te voeren bij onderhoudswerkzaamheden.

Wij zoeken een collega die niet alleen beschikt over de juiste competenties en kennis maar zich daar in wil blijven  ontwikkelen, enthousiast is en die het leuk vindt om met anderen samen te werken. Wij vinden het belangrijk dat mensen plezier hebben in hun werk en dat ook uitstralen naar hun omgeving.

Wat vragen we?
Je beschikt over:
•             HBO werk- en denkniveau;
•             Ruime ervaring  minimaal 5 jaar als DBA Oracle; SQL server is een pre;
•             Ervaring met de regierol bij uitbestede diensten;
•             Een klant- en servicegerichte instelling;
•             Bijbehorende sociale en communicatieve vaardigheden;
•             Een analyserend en probleemoplossend vermogen;
•             Het vermogen het grote geheel te overzien Kennis en ervaring met IT beheerprocessen (ITIL en ASL);

Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.
 

Wat bieden we?
Binnen ons waterschap sta je zelf aan het roer van jouw loopbaanontwikkeling. Persoonlijk leiderschap en groei zijn hierbij belangrijk. Als je wilt werken aan je professionele en persoonlijke ambities zijn er veel verschillende mogelijkheden. Daarnaast vinden we een goede balans tussen werk en privé belangrijk. Thuis werken is nu de norm. In de toekomst is het flexibel werken (thuis en op kantoor) mogelijk. We werken resultaatgericht en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 2.916 en maximaal € 3.974 bruto per maand (schaal 9). Daarnaast bieden we een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden zoals het individueel keuzebudget (IKB) van 20% van je bruto salaris, waarin onder meer vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is opgenomen. Je kunt dit budget vrij besteden: geheel of gedeeltelijk laten uitbetalen (per maand, per jaar of een paar keer per jaar) en/of je kunt er extra verlofdagen van kopen.
 

Reageren?
Kom jij bij ons buitengewone dingen doen? We nodigen je van harte uit om je belangstelling te tonen.
LET OP: Reageren kan tot en met 16 juni 2021, via onze website.

Bij vragen over de functie kan je contact opnemen met Bert Visschers, teammanager ICT (076 564 10 26). Voor vragen over je sollicitatie of de procedure kun je contact opnemen met Angela Timmers (076 564 14 25) of Tessie Horn (076  564 11 36).
 
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
 

Solliciteer op deze vacature