Standplaats: Breda
Niveau: MBO/HBO
Plaatsingsdatum: 14-07-2022

Dit ga je doen

Als Handhaver houd je integraal toezicht op de naleving van specifieke en complexe wet- en regelgeving en handhaaft zo nodig. Je voert je werkzaamheden zoveel als mogelijk samen met of in afstemming met partners uit. Je inventariseert en beoordeelt ontwikkelingen, trends en onderzoeken op het vakgebied. Je adviseert over verbeteringen in werkprocessen en werkmethoden. Verder stel je jaarplanningen op, bewaak je de voortgang en toets je de kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden.
 
Daarbij streeft het waterschap naar duurzame gedragsbeïnvloeding om overtredingen ook in de toekomst te voorkomen.
 
Het accent van toezicht en handhaving zal gericht zijn op het naleven van wet- en regelgeving en vergunningsvoorschriften op en nabij keringen, sloten, grondwater, (water)bodem, nautisch en vaarwegbeheer.

Dit ben jij

Een enthousiaste en betrokken collega die zowel zelfstandig als in een team kan samenwerken. Je staat stevig in je schoenen en bent communicatief vaardig, kunt omgaan met weerstand en werkt daarbij resultaat- en kwaliteitsgericht. Je bent omgevingsbewust, stelt de klant centraal en je bent goed in staat snel een oordeel te vormen. Je weet wat je wilt en draagt verantwoordelijkheid voor je eigen taak en ontwikkeling door initiatief te nemen en creativiteit te tonen.
 
Voor deze functie wordt een MBO+/HBO werk- en denkniveau gevraagd (HBO-milieukunde of vergelijkbare opleiding). Het is een pré als je de opleiding ‘Toezicht- en handhaving water’ of ‘Hamil’ hebt gevolgd. Je hebt aantoonbare ervaring met het proces toezicht en/of handhaving.
Je beschikt over een rijbewijs B en je bent bereid wachtdienst te verrichten, waarbij je een maximale aanrijdtijd van een uur binnen het beheergebied van het waterschap hebt. Tijdens deze wachtdienst ben je bereid om ook buiten kantoortijden en in het weekend solistisch te werken.
 
Een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals een referentieonderzoek en casuïstiek.
 
Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.

Dit bieden we jou

Binnen ons waterschap sta je zelf aan het roer van jouw loopbaanontwikkeling. Persoonlijk leiderschap en groei zijn hier belangrijk. Als je wilt werken aan je professionele en persoonlijke ambities zijn er veel verschillende mogelijkheden. Daarnaast vinden we een goede balans tussen werk en privé belangrijk. We werken resultaatgericht en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
 
Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 3.078,- en maximaal € 4.176,- bruto per maand (schaal 9).
 
Daarnaast bieden we een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden zoals het individueel keuzebudget (IKB) van 21%, waarin onder meer vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is opgenomen. Je kunt dit budget vrij besteden: geheel of gedeeltelijk laten uitbetalen (per maand, per jaar of een paar keer per jaar) en/of je kunt er extra verlofdagen van kopen.

Hier ga je werken

Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd!
Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Om de toekomst bij te houden, pakken wij grote uitdagingen aan. Hoe we dat doen? Buitengewoon goed en samen met al onze partners.
 
Het proces VTH bestaat uit vier teams, een strategisch centraal team, één team Vergunningen en twee teams Toezicht & Handhaving (T&H). De twee teams T&H zijn gelijkwaardige teams en als handhaver wordt je in team Omgeving geplaatst.

Enthousiast? Reageer!

Kom jij bij ons buitengewone dingen doen? We nodigen je van harte uit om je belangstelling te tonen, via onze website. Let op: deze vacature heeft geen sluitingsdatum. Dit betekent dat een sollicitatie snel in behandeling kan worden genomen en de procedure voor het vinden van een geschikte kandidaat korter wordt. Je kunt worden uitgenodigd voor een (digitaal) koffiemoment.
Bij vragen over de functie kan je contact opnemen met Patrick Adriaensen, teammanager Toezicht & Handhaving (06-20032241).

Voor vragen over je sollicitatie of de procedure kun je contact opnemen met Angela Timmers (076 564 14 25) of Tessie Horn (076 564 11 36).

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Het formulier wordt geladen.