Standplaats: Noord-Brabant
Niveau: HBO
Plaatsingsdatum: 19-03-2021

Wie zijn wij?
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd!

Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Om de toekomst bij te houden, pakken wij grote uitdagingen aan. Hoe we dat doen? Buitengewoon goed en samen met al onze partners.

Voor het proces Organisatie zoeken wij vanwege interne doorstroom een HR-adviseur als aanvulling op ons  huidige team. Het HR team bestaat uit een teammanager HR,  3 HR adviseurs, 2 beleidsmedewerkers HR, 1 HR medewerker,1 leeradviseur, 2 HR ondersteuners en 4 collega’s voor (het beheer van) de salaris- en personeelsadministratie. Daarnaast maken ook de collega’s van Kwaliteit, Arbo en Milieu, Organisatieadviseurs, Informatieadviseurs en Kwartiermakers onderdeel uit van het proces Organisatie
 

Wat ga je doen?
Waterschap Brabantse Delta opereert in een omgeving waarin de ontwikkelingen razendsnel gaan. Dat vraagt om een wendbare organisatie, gekwalificeerde medewerkers en een slimme bedrijfsvoering. Als HR-businesspartner denk je mee en adviseer je managers over de wijze waarop de doelstellingen en de ambitie van het waterschap kunnen worden behaald. Je adviezen betreffen het gehele HR-werkveld, zoals strategische personeelsplanning, duurzame inzetbaarheid en (loopbaan)ontwikkeling. De focus ligt daarbij op het resultaatgericht adviseren op tactisch- en strategisch niveau.

Je volgt ontwikkelingen, vertaalt deze naar het HR-vakgebied en levert een bijdrage aan de ontwikkeling van beleid. Ook speel je een belangrijke rol bij de implementatie van vastgesteld HR-beleid binnen de organisatie. Als adviseur bewaak je de samenhang met andere adviesgebieden, projecten en processen en deel je informatie binnen en buiten het waterschap.
 

Wie zoeken we?
Je hebt een Hbo-opleiding op het gebied van HR en enkele jaren ervaring in het vakgebied. 
Je beschikt over een brede generalistische kennis en ervaring van HRM en bent een stevige, professionele adviseur die kritisch is en doorvraagt. Je hebt kennis van arbeidsrecht. In je adviezen weet je de balans tussen het menselijke- en het zakelijke te bewaren. In je dagelijks werk laat je een energieke, vernieuwende en pro-actieve aanpak zien. Je bent vaardig in het analyseren en vertalen van ontwikkelingen en het mede ontwikkelen van beleid. Je hebt kennis en ervaring met complexe personele casuïstiek. Daarnaast beschik je over inzicht in bestuurlijke en ambtelijke gevoeligheden en verhoudingen.

Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.
 

Wij bieden
Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 3.256,- en maximaal € 4.500,- (schaal 10) bruto per maand. Daarnaast beschikt iedere medewerker over een individueel keuze budget van 20%, waarin onder meer vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is opgenomen. Dit budget kun je aanwenden voor diverse doeleinden, bijvoorbeeld het kopen van extra verlof of volgen van een opleiding.

Bij waterschap Brabantse Delta sta je zelf aan het roer van jouw loopbaanontwikkeling. Persoonlijk leiderschap is een must en er is veel ruimte voor groei. Een goede balans tussen werk en privé vinden we belangrijk en er zijn daarom diverse mogelijkheden op het gebied van flexibel werken.
 
Je komt te werken in een enthousiast team, waarin een goede verbinding tussen de disciplines beleid, advies en uitvoering van cruciaal belang is om kwalitatief hoogwaardige HR-producten en diensten te leveren.
 

Reageren?
Kom jij bij ons buitengewone dingen doen? We nodigen je van harte uit om je belangstelling te tonen. Reageren kan tot en met 11 april 2021, via onze website.
Voor vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met jouw toekomstige collega Jelle Rompa, teammanager HR (076 564 18 21) . Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Angela Timmers of Tessie Horn op (076 564 10 00).
Wij zijn voornemens om de eerste gespreksronde plaats te laten vinden 16 april 2021. De tweede gespreksronde op 23 april en het arbeidsvoorwaardengesprek op 26 april 2021.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
 

Solliciteer op deze vacature