Standplaats: Noord-Brabant
Niveau: HBO
Plaatsingsdatum: 24-11-2021

Ben jij die juridisch-administratief onderlegde collega die enthousiast wordt van het ondersteunen van onze adviseurs grondzaken en vastgoed? Past het jou ook om zelfstandig zaken op te pakken? Vind jij het leuk om bezig te zijn met (agrarisch) vastgoed bij ons waterschap? Dan zoeken wij jou!

Het team Juridische Zaken, Inkoop en Vastgoed van waterschap Brabantse Delta is op zoek naar een zelfstandige en proactieve collega in de rol van:

                                         Junior adviseur Grondzaken en Vastgoed
                                                32 - 36 uur, standplaats Breda

Wie zijn wij?
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd!
Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Hoe we dat doen? Buitengewoon goed en samen met al onze partners. Omgevingsgericht, samen werken en in beweging.

Digitaal en flexibel werken is de toekomst. We werken deels vanuit huis en deels op ons mooie kantoor op landgoed Bouvigne in Breda.

Het team
Bij de discipline Vastgoed van het team werk je samen met 3 adviseurs grondzaken en vastgoed en 2 medewerkers die de administratieve ondersteuning verzorgen. Vastgoed is verantwoordelijk voor het beheer van onze eigendommen en het beschikbaar krijgen van gronden ten behoeve van de projecten die het waterschap uitvoert, bijvoorbeeld het versterken van een dijk. De rest van het team bestaat uit juristen en inkoopadviseurs die vanuit hun expertise de organisatie adviseren.
 

Wat ga je doen?
Je zorgt samen met de medewerkers vastgoed en grondzaken voor de volledige ondersteuning van de adviseurs. Het takenpakket is divers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het opbouwen van dossiers, het opstellen van diverse soorten overeenkomsten en het opstellen van taxatieopdrachten.

In deze functie is het van belang dat je inzicht hebt in de processen m.b.t. het verwerven van gronden, beheer van eigendommen en het vastgoedbeleid. Dit kan gaan om de aan- of verkoop van gronden, maar ook over pacht-, huur- jacht- en visrechtovereenkomsten. Daarnaast adviseer je zelfstandig interne en externe klanten bij minder complexe vraagstukken. Ook behandel je verzoeken tot gewasschadevergoeding en organiseer je openbare verkopen en verpachtingen.  

Samen met de medewerkers vastgoed en grondzaken zet je in op een continue verbetering van de administratieve processen en houd je procedurebeschrijvingen actueel.
 

Wij vragen:
Kennis en werkervaring

  • een relevante HBO-opleiding of een aantoonbaar HBO werk- en denkniveau op juridisch-administratief gebied
  • kennis van relevante wet- en regelgeving of je weet je deze snel eigen te maken
  • bij voorkeur relevante werkervaring
  • het is belangrijk dat je de juridische, financiële en administratieve aspecten van het werk overziet
Competenties en vaardigheden:
Van onze nieuwe collega verwachten we flexibiliteit en zorgvuldigheid. Daarnaast pak je je verantwoordelijkheid en werk je resultaat- en kwaliteitsgericht. Je bent in staat om relevante informatie op te halen die je nodig hebt om tot een logisch en onderbouwd oordeel of advies te komen en weet dit goed over te brengen. Je toont initiatief. Ook ben je communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk. Je zegt wat je doet en je doet wat je zegt. Je bent een echte teamspeler.

Het is een pré als je bekend bent met ons vastgoedregistratiesysteem P8 en GIS.
 

Wij bieden
Binnen ons waterschap sta je zelf aan het roer van jouw loopbaanontwikkeling. Persoonlijk leiderschap en groei zijn hier belangrijk. Als je wilt werken aan je professionele en persoonlijke ambities zijn er veel verschillende mogelijkheden. Daarnaast vinden we een goede balans tussen werk en privé belangrijk. We werken resultaatgericht en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal
€ 2679,- en maximaal € 3560,-bruto per maand (schaal 8). Daarnaast bieden we een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden zoals het individueel keuzebudget (IKB) van 21%, waarin onder meer vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is opgenomen.
Je kunt dit budget vrij besteden: geheel of gedeeltelijk laten uitbetalen (per maand, per jaar of een paar keer per jaar) en/of je kunt er extra verlofdagen van kopen.

Je ontvangt een jaarcontract. Bij goed functioneren en gelijkblijvende omstandigheden behoort bieden we je na dat jaar graag een vast dienstverband aan.

Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.
 

Interesse?
Ben je enthousiast geworden? Zie jij jezelf werken in deze functie en kom jij bij ons Buitengewone dingen doen? We nodigen je van harte uit om je belangstelling te tonen. Voor meer informatie over deze functie neem je contact op met Marieke van Kollenburg, Teammanager Juridische Zaken, Inkoop & Vastgoed, telefoonnummer 076 564 10 17. Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Patricia Willemsen, HR adviseur via 076 564 18 92.

Reageren op deze vacature kan tot en met 12 december 2021 via onderstaande knop. Op 16 december vinden de eerste selectiegesprekken plaats.
 
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer op deze vacature