Standplaats: Breda
Niveau: HBO
Plaatsingsdatum: 27-05-2021

Wie zijn wij?
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West-Brabant. Ons gebied is divers met hoge zandgronden en laag gelegen polders, kleigronden, natuurgebieden, landbouw, grote (internationale) bedrijven en industrie, logistiek, scheepvaart, steden en dorpen. Net Nederland in het klein. Tel de historie van de watersnoodramp en intensief dijkversterkingsprogramma daarbij op. Plus het feit dat ons werkgebied grenst aan België. Dit maakt dat wij een uniek waterschap in Nederland zijn en maatwerk leveren.

We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een moderne en betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd.

Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom het water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Om de toekomst bij te houden pakken wij grote uitdagingen aan. Hoe doen we dat? Buiten gewoon. Bij waterschap Brabantse Delta werken mensen met hart voor de omgeving.  Mensen die buiten werken. Mensen die buitengewone dingen doen. Mensen die gewoon doen. Mensen die doen!

Ons werk voeren we uit in programma’s en processen. Voor het proces Financiën zijn we op zoek naar een buitengewone  medewerker financiële informatie
(24 uur per week met mogelijkheid tot uitbreiding naar 32 uur, standplaats Breda)
 

Proces financiën
Binnen het proces financiën verzorgen medewerkers van de financiële administratie de volledige financiële administratie voor de organisatie. Deze administratie wordt steeds verder geautomatiseerd en gedigitaliseerd. Dit stelt het proces onder andere voor de uitdaging om financiële gegevens door analyse en controle om te zetten in juiste, tijdige en volledige financiële informatie ter ondersteuning van de organisatie.

De functie
In deze functie maak je, samen met je collega’s de verbinding tussen de financiële administratie en de organisatie. Dit doe je door het leveren van juiste, tijdige en volledige financiële informatie. Analyse van en controle op juistheid en volledigheid van informatie zijn de kerntaken van de functie.
Organisatie-breed ben je verantwoordelijk voor het verstrekken van financiële informatie en het vervullen van de klankbordfunctie. Je geeft adviezen, voert een signaalfunctie uit en toetst de legitimiteit van de financiële informatie. Concreet draag je samen met je collega’s onder andere bij aan het verder inrichten van een optimaal proces rondom digitaliseren van de facturen stroom; het uitvoeren van de activa administratie, het uitvoeren van BTW- en vpb-werkzaamheden; het administreren van de waterschapsbelastingen en uitvoeren van de urenadministratie en invulling geven aan de treasuryfunctie (aantrekken geldleningen en opstellen liquiditeitsprognoses.
 

Wij vragen
Een collega die:
•          initiatief neemt en resultaatgericht is;
•          gericht is op samenwerken, feedback kan geven en ontvangen;
•          nauwkeurig is;
•          uitdaging ziet in verdergaande digitalisering en veranderingen in de manier
           van werken en dit makkelijk oppakt;
•          vaardigheid heeft in adviseren;
•          inzicht heeft in het functioneren van de organisatie en de daarmee samenhangende
           bedrijfs- en besluitvormingsprocessen.

Je hebt
•          een afgeronde HBO opleiding op het financieel- administratieve vakgebied;
•          enkele jaren werkervaring op een financiële administratie;
•          analyserend en probleemoplossend vermogen;
•          een klant- en servicegerichte instelling.
 

Wij bieden
Wij zijn een moderne overheidsorganisatie met een plezierige werkcultuur en bieden een werkomgeving die informeel, resultaatgericht is én waar verantwoordelijkheden laag liggen.

Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 2.916,- en maximaal € 4.024,- bruto per maand (schaal 9). Daarnaast beschikt iedere medewerker over een individueel keuze budget van 20,5%, waarin onder meer vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is opgenomen. Dit budget kun je aanwenden voor bijvoorbeeld het kopen van extra verlof of het genereren van extra inkomen.

Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.
 

Interesse?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Rian Snoek teammanager Financiën (076 564 12 43). Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Angela Timmers (076 – 564 14 25) of Tessie Horn (076- 564 11 36) van HR ondersteuning.
Solliciteren kan via onderstaande knop. LET OP: reageren kan tot en met 16 juni 2021 door het sturen van een motivatiebrief met CV.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
 

Solliciteer op deze vacature