Standplaats: Breda
Niveau: HBO/WO
Plaatsingsdatum: 03-03-2020
Reageren voor: 13-04-2020

Het proces leveren ICT diensten van waterschap Brabantse Delta zoekt een

Servicecoördinator ICT (32 tot 36 uur)
Standplaats Breda

Wie zijn wij?
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd!

Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Om de toekomst bij te houden, pakken wij grote uitdagingen aan. Hoe we dat doen? Buitengewoon goed en samen met al onze partners.

Proces ICT
Het proces ICT (leveren ICT diensten). verzorgt de gehele aanbodkant van de ICT bij het waterschap. Leden van het team werken in ICT-projecten, in ontwikkeling en beheer van applicaties, ICT-middelen en de systeem- en netwerken. In het team werken database beheerders, applicatiebeheerders, medewerkers klantenservice ICT, systeem-netwerkbeheerders, securityspecialisten, informatieanalisten en integratiespecialisten. Samen met zo’n 25 enthousiaste collega’s staan we voor het aanbod en de continuïteit van de ICT.
Voor het verder ontwikkelen en onderhouden van het proces ICT willen wij het team uitbreiden met een Servicecoördinator ICT. 

De functie
Als servicecoördinator ICT ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het proces ICT. Je signaleert en analyseert ontwikkelingen en onderzoekt knelpunten in het proces. Je ontwikkelt beleid over de optimalisatie van het proces ICT, variërend van opzetten servicemanagement tot met collega’s komen tot een meerjarige visie op de ICT infrastructuur.
Daarnaast monitor je de kwaliteit van de ICT dienstverlening en het voldoen aan servicenormen, initieert en adviseert over de continue verbetering daarvan en implementeert verbeteringen en oplossingen voor knelpunten.
De verantwoordelijkheid voor het werk ligt bij het waterschap laag. De nadruk ligt voor jou dan ook op het faciliteren en begeleiden van teamleden bij het realiseren van de kwaliteitsverbetering van het proces ICT.
Je monitort en bewaakt de ICT werkvoorraad op hoofdlijnen en faciliteert de teamleden de bijbehorende werkcapaciteit te managen.
Bij het waterschap gebruikte modellen en methodieken als BiSL, ASL, ITIL, KANBAN en werken onder architectuur helpen je daarbij.
Je bouwt en onderhoudt een duurzaam en effectief netwerk met relevante externe partijen.

Binnen deze functie heb je de volgende werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Als servicecoördinator ICT ben jij verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het proces ICT en daarbij behorende servicemanagement;
  • Je ontwikkelt  en implementeert beleid over de inrichting en uitvoering van het proces ICT;
  • Je faciliteert en begeleidt de teamleden  bij het doorvoeren en onderhouden van de procesoptimalisaties en toepassing van daarbij gebruikte methodieken;
  • Je bent verantwoordelijk voor de monitoring, bijsturing en rapportage van de kwaliteit van de geleverde ICT diensten;
  • Je bent verantwoordelijk voor een meerjarige planning en begroting voor de vervanging van de IT infrastructuur, inzet van IT middelen en managet services;
  • Je managed de ICT werkvoorraad op hoofdlijnen (projectportfolio en beheer) en faciliteert de teamleden de bijbehorende werkcapaciteit te managen;

Wat zoeken we?
Wij zoeken een servicecoördinator die resultaat-, kwaliteits- en klantgericht is. Je kunt goed samen werken, neemt initiatief waar nodig en je bent duidelijk in de manier van communiceren. Wij verwachten kennis en ervaring op het gebied van het organiseren van het proces ICT. Je gebruikt hiervoor graag bestaande methodieken.
Je kunt beleid ontwikkelen en hier het team in meenemen, zeker bij het implementeren en blijven toepassen. Je hebt hierbij een faciliterende en coachende houding naar je collega’s. Zowel procedureel als agile werken gaat je goed af.
Wij zoeken een collega die niet alleen beschikt over de juiste functie- en organisatiegerichte competenties en zich daar in wil ontwikkelen, maar die ook een gezonde dosis humor heeft, enthousiast is en die het leuk vindt om met anderen samen te werken. Wij vinden het belangrijk dat mensen plezier hebben in hun werk en dat ook uitstralen naar hun omgeving.

Wat vragen we?
Je beschikt over:

  • Een afgeronde IT Hbo/Wo-opleiding;
  • Enige jaren werkervaring in het managen van het ICT proces;
  • Een flinke dosis bijbehorende sociale en communicatieve vaardigheden
  • Kennis van werken onder architectuur;
  • Kennis en ervaring met IT beheerprocessen (ITIL en ASL);
  • Kennis en ervaring met agile werken (Scrum en KANBAN);

Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.

Wat bieden we?
Binnen ons waterschap sta je zelf aan het roer van jouw loopbaanontwikkeling. Persoonlijk leiderschap en groei zijn hierbij belangrijk. Als je wilt werken aan je professionele en persoonlijke ambities zijn er veel verschillende mogelijkheden. Daarnaast vinden we een goede balans tussen werk en privé belangrijk. We werken resultaatgericht en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 3.599,00 en maximaal € 5.045,00 bruto per maand (schaal 11). Daarnaast bieden we een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden zoals het individueel keuzebudget (IKB) van 20%, waarin onder meer vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is opgenomen. Je kunt dit budget vrij besteden: geheel of gedeeltelijk laten uitbetalen (per maand, per jaar of een paar keer per jaar) en/of je kunt er extra verlofdagen van kopen.

Reageren?
Kom jij bij ons buitengewone dingen doen? We nodigen je van harte uit om je belangstelling te tonen. Reageren kan tot en met 12 april, via onze website. De eerste ronde van de selectiegesprekken staat gepland op 16 april. 

Bij vragen over de functie kan je contact opnemen met Bert Visschers, teammanager ICT (076-5641026). Voor vragen over je sollicitatie of de procedure kun je contact opnemen met Angela Timmers of Tessie Horn via 076- 564 10 00.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld

Solliciteer op deze vacature