Op 17 mei 2021 start de 'tweede piekperiode' van de campagne 'Waterbazen' van de landelijke Waterschappen. Het idee van de campagne is dat alle Nederlanders bij kunnen dragen aan schoon en voldoende water. In oktober 2020 was de eerste campagnetermijn. In de periode van 17 mei tot en met 13 juni worden mensen uitgedaagd om hun acties voor schoon en voldoende water te laten zien. 

Waterschap Brabantse Delta heeft boer Tom, bekend van de tv-programma's Eigen Huis & Tuin en Boer zoekt Vrouw, gestrikt als gezicht van de regionale campagne. Hij geeft praktische tuintips en roept mensen op om hun actie te delen via de socialmediakanalen van het waterschap.  

Waterbazencampagne

Steeds meer mensen dragen bij aan schoon en voldoende water. Met kleine aanpassingen in en om het huis is al veel te bereiken, zoals het opvangen van regenwater met een regenton, de auto een duurzame wasbeurt geven in de wasstraat of zwerfvuil oprapen langs de waterkant. Met de campagne 'Waterbazen' willen de waterschappen zoveel mogelijk Nederlanders betrekken bij hun werk en ze prikkelen om zelf ook waterbewust bezig te zijn. 

Waterwandelingen

Een leuk 'extraatje' van de campagne in deze piekperiode zijn de waterwandelingen. Wandelen is een grote trend op dit moment. Om wat afwisseling te brengen tijdens het wandelen, lanceren de waterschappen de 'Waterbazen Wandelingen'. Onderweg ontdekken wandelaars wat ze zelf kunnen doen voor schoon en voldoende water. De 'Doe & Ontdek' gids van de Waterbazen Wandelingen is gratis te downloaden en speciaal geschikt voor de mobiele telefoon. 

Download de 'Doe & Ontdek' gids


Meer informatie over de Waterbazencampagne vind je op onze speciale webpagina: www.brabantsedelta.nl/waterbazen!