Standplaats: Breda
Niveau: HBO
Plaatsingsdatum: 18-12-2020
Reageren voor: 07-02-2021

Ben jij die enthousiaste Teammanager die ervoor zorgt dat onze waterprojecten soepel verlopen en de collega’s plezier uit hun werk halen? Lijkt het jou leuk om bij te dragen aan uiteenlopende grote maatschappelijke opgaven, zoals de bouw van dijken, waterzuiveringen, gemalen, ecologische verbindingszones en persleidingen?
Wil jij, met jouw inspirerende manier van leidinggeven, je inzetten voor voldoende en schoon water in West- en Midden Brabant en onze 800.000 inwoners beschermen tegen overstromingen?
Bij Waterschap Brabantse Delta bieden we je een uitdagende, moderne werkplek met gepassioneerde collega’s waarbij je vanuit jouw (persoonlijk) leiderschap maatschappelijk bij kan dragen. Voor het waterschap, en vooral voor de toegewijde mensen die er werken.

Wij zoeken een Teammanager Bouwen (36 uur)
Breda

Bij wat voor organisatie ga je werken?
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd!

Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Om de toekomst bij te houden, pakken wij grote uitdagingen aan. Hoe we dat doen? Innovatief, gericht op duurzaamheid, met veel persoonlijk leiderschap, samen met collega’s en al onze gebiedspartners zoals onze inwoners, bedrijven en gemeenten.


Waar kom je terecht?
Bij één van de leukste overheidswerkgevers van Nederland! Waterschap Brabantse Delta heeft een open en informele cultuur waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. Ambitie, initiatief, persoonlijk leiderschap worden gestimuleerd. Het is belangrijk dat je jezelf blijft uitdagen en ontwikkelen, want vanuit daar ben je die inspireerde teammanager voor je collega’s!
Je komt te werken binnen het proces (afdeling) Bouwen. Een enthousiaste en energieke club van zo’n 70 medewerkers die bestaan uit projectmanagers, omgevingsmanagers, technisch managers, managers projectbeheersing, contractmanagers, toezichthouders en projectassistenten. Samen werken ze concrete uitvoeringsprojecten en gebiedsopgaven die bijdragen aan de maatschappelijke doelen van het waterschap. Bijvoorbeeld de aanleg van een ecologische verbindingszone, het verbeteren van een dijk, renovatie van een gemaal of het bouwen van een rioolwaterzuiveringsinstallatie.
Naast je eigen team van circa 20-25 professionals, werk je nauw samen met je leidinggevende (manager proces Bouwen), je collega teammanager en de collega’s die het proces ondersteunen op het gebied van capaciteitsplanning, rapportage en project control. Een gepassioneerd team, dat houdt van hard werken, de handen uit de mouwen steken en een hoge ambitie heeft. Die hoge ambitie geldt ook voor de onderlinge sfeer: plezier, elkaar open feedback geven, leren en het goed hebben met elkaar is net zo belangrijk.
Digitaal en flexibel werken is de toekomst. Je werkt gedeeltelijk vanuit huis en daarnaast een aantal dagen op ons mooie kantoor op landgoed Bouvigne in Breda.
 

Wat ga je doen?
Samen met je manager en collega-teammanager van dit proces ga jij aan de slag om het proces Bouwen als echte projectenorganisatie efficiënt en effectief vorm te geven en door te ontwikkelen. Je krijgt in deze functie de HR- en procesverantwoordelijkheid voor een deel van het proces Bouwen. Jouw medewerkers bestaan uit de managers projectbeheersing, contractmanagers, toezichthouders en de project assistenten. Zij werken in verschillende projectteams waar ze inhoudelijk worden aangestuurd. Je bent o.a. verantwoordelijk voor het organiseren van voldoende capaciteit in deze rollen, bijvoorbeeld door het inzetten van onze flexibele schil en de ontwikkeling en het welzijn van jouw mensen.

Daarnaast ben je de spil in de zogeheten rolhouders overleggen (IPM rollen) en zorg je voor de verdere doorontwikkeling van bijvoorbeeld het vak van de manager projectbeheersing en contractmanagement binnen het proces Bouwen. Ook lever je een bijdrage aan het professionaliseren van het proces Bouwen en projectmatig werken, bijvoorbeeld door het coördineren van de interne kwaliteitsborging. Je vertegenwoordig het proces in organisatie brede overleggen en zoekt actief de verbinding en afstemming op met andere processen in het waterschap.

We verwachten dat je enerzijds gefocust bent op het behalen van de resultaten waarbij je anderzijds gericht bent op het stimuleren en ontwikkelen van de medewerkers in je team. Je hebt oog voor het welzijn en werkplezier van je teamleden en biedt hen een veilige vertrouwde baken. Je faciliteert ze, inspireert ze en stuurt ze vanuit daar bij waar dat nodig is.
 

Wat zoeken we?
Wij zoeken een kandidaat met HBO/academisch werk- en denkniveau die al ervaring heeft met leiding geven aan een team en beschikt over de juiste competenties, zoals luisteren, verbinden, faciliterend leidinggeven en besluitvaardigheid. Leidinggevende ervaring vinden wij in deze functie belangrijk want het is een uitdagende klus. Je beschikt over een goede dosis enthousiasme en energie en je bent (digitaal) zichtbaar en bereikbaar voor het team.

Je weet wat projectmatig werken (IPM model) in een complexe (bestuurlijke) omgeving inhoud. Je kunt je daardoor verplaatsen in de problemen waar de projectteams tegenaan lopen. Daarnaast affiniteit met waterbeheer, techniek en de diversiteit aan projecten die we bouwen is een grote pré. Bij voorkeur weet je hoe het is om in een bestuurlijke omgeving te werken. Kennis en/of ervaring met contractmanager en projectbeheersing is wenselijk om je team goed te kunnen begeleiden en het vakgebied binnen het proces door te ontwikkelen.

Daarnaast ben je pro-actief, inspireer je anderen en verbind je mensen. Modern en faciliterend leidinggeven zit diep in je. In de kern ben je positief, energiek en heb je compassie voor jezelf en voor anderen. Je bent besluitvaardig, kunt grenzen aangeven, bent omgevings- en resultaatgericht, communicatief sterk en een organisatietalent. Je bent iemand die initiatief neemt en vernieuwing brengt en tegelijkertijd houd je van cijfertjes, structuur en precies werken.

Je vindt het prettig om feedback te ontvangen en te geven. Zo kan je je blijven ontwikkelen. In stressvolle situaties blijf je rustig en weet je het overzicht te bewaren. Je bent daarmee een inspirerend voorbeeld voor je team en mede managers. 
 

Wat bieden we?
Binnen ons waterschap sta je zelf aan het roer van jouw loopbaanontwikkeling. Persoonlijk leiderschap en groei zijn hier belangrijk. Als je wilt werken aan je professionele en persoonlijke ambities zijn er veel verschillende mogelijkheden. Daarnaast vinden we een goede balans tussen werk en privé belangrijk. We werken resultaatgericht en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 4.058,-,- en maximaal € 5.771,- bruto per maand (schaal 12). Daarnaast bieden we een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden zoals het individueel keuzebudget (IKB) van 20%, waarin onder meer vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is opgenomen. Je kunt dit budget vrij besteden: geheel of gedeeltelijk laten uitbetalen (per maand, per jaar of een paar keer per jaar) en/of je kunt er extra verlofdagen van kopen.
Je ontvangt een jaarcontract. Bij goed functioneren en gelijkblijvende omstandigheden behoort na dat jaar een vast contract tot de mogelijkheden.

Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.
 

Reageren?
Kom jij bij ons buitengewone dingen doen? We nodigen je van harte uit om je belangstelling te tonen. Reageren kan tot en met 7 februari, via onze website. 

Voor vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met jouw toekomstige collega’s Mariska van Rijswijk, teammanager Bouwen (076 564 1190) of Martijn van Elswijk, procesmanager Bouwen (076 564 12 71). Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Angela Timmers of Tessie Horn op (076 564 10 00).

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
 

Solliciteer op deze vacature