Standplaats: Noord-Brabant
Niveau: HBO/WO
Plaatsingsdatum: 06-04-2021

Ben jij die enthousiaste Teammanager die ervoor zorgt dat onze IT-dienstverlening soepel verloopt en de ICT-collega’s plezier uit hun werk halen? Lijkt het jou leuk om bij te dragen aan een betrouwbare, moderne IT-infrastructuur en goed functionerende IT-systemen die veilig zijn en bijdragen aan het realiseren van de doelstellingen van het waterschap?
Bij waterschap Brabantse Delta bieden we je een uitdagende, moderne werkplek met gepassioneerde collega’s waarbij je vanuit jouw (persoonlijk) leiderschap maatschappelijk bij kan dragen. Voor het waterschap, en vooral voor de toegewijde mensen die er werken.

Wij zoeken een Teammanager ICT (36 uur) Breda

Bij wat voor organisatie ga je werken?
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd!

Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Om de toekomst bij te houden, pakken wij grote uitdagingen aan. Hoe we dat doen? Innovatief, gericht op duurzaamheid, met veel persoonlijk leiderschap, samen met collega’s en al onze gebiedspartners zoals onze inwoners, bedrijven en gemeenten.

Waar kom je terecht?
Bij één van de leukste overheidswerkgevers van Nederland! Waterschap Brabantse Delta heeft een open en informele cultuur waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. Ambitie, initiatief en persoonlijk leiderschap worden gestimuleerd.

Je komt te werken binnen het proces Facilitair en ICT, team ICT. Een enthousiast en energiek team van zo’n 25 medewerkers dat bestaat uit applicatiebeheerders, systeem- en netwerkbeheerders, informatieanalisten, projectarchitecten, integratiespecialisten, een contractmanager en een servicecoördinator. Samen werken ze aan de dagelijkse dienstverlening voor onze interne klanten, de instandhouding van onze IT-infrastructuur, de beschikbaarheid van onze applicaties, goed functionerende telecommunicatie en het uitvoeren van diverse IT-projecten. Naast je eigen team van circa 25 professionals, werk je nauw samen met je leidinggevende (manager proces Facilitair en ICT), je collega teammanager Facilitair en collega’s vanuit andere processen. Een gepassioneerd team, dat houdt van hard werken, de handen uit de mouwen steken en een hoge ambitie heeft. Die hoge ambitie geldt ook voor de onderlinge sfeer: plezier, elkaar open feedback geven, leren en het goed hebben met elkaar is net zo belangrijk.
Digitaal en flexibel werken is de toekomst. Je werkt gedeeltelijk vanuit huis en daarnaast een aantal dagen op ons mooie kantoor op landgoed Bouvigne in Breda. Hierin maak jij je eigen afwegingen.
 

Wat ga je doen?
Samen met de manager Facilitair en ICT en de servicecoördinator ga jij aan de slag om het team ICT als echte serviceverlener efficiënt en effectief vorm te geven en verder door te ontwikkelen. Samen met jouw team draag jij bij aan de continuïteit en de ontwikkeling van de organisatie. Wij maken hierbij gebruik van de in de markt bekende standaarden zoals ITIL, BISL en ASL. Daarnaast werken wij in onze organisatie onder architectuur en je past dit toe in de keuzes die je maakt. Je krijgt in deze functie de HR- en procesverantwoordelijkheid. Je bent o.a. verantwoordelijk voor voldoende budget en het organiseren van voldoende capaciteit voor de dagelijkse operatie en verschillende IT-projecten, bijvoorbeeld door het inzetten van onze flexibele schil en de ontwikkeling en het welzijn van jouw mensen.

Als teammanager vervul je de rol als opdrachtgever voor IT-projecten die binnen de eigen exploitatie worden uitgevoerd. Daarnaast vervul je een rol in onze calamiteitenorganisatie. Je bent voorzitter van het Waterschap Respons Team. In deze rol geef je leiding aan een calamiteit en richt jij je op de beschikbaarheid van onze IT-infrastructuur. Ook lever je een bijdrage aan het professionaliseren van het proces Facilitair en ICT, projectmatig werken, agile werken en IT-portfoliomanagement. Je vertegenwoordigt het proces in organisatie brede overleggen en zoekt actief de verbinding en afstemming op met andere processen in het waterschap.

We verwachten dat je enerzijds gefocust bent op het behalen van de resultaten waarbij je anderzijds gericht bent op het stimuleren en ontwikkelen van de medewerkers in je team. Je hebt oog voor het welzijn en werkplezier van je teamleden en biedt hen een veilig vertrouwd baken. Je faciliteert ze, inspireert ze en coacht ze waar dat nodig is.

In verband met een zorgvuldige overdracht werk je gedurende een aantal maanden samen met de huidige teammanager. Het formele overdrachtsmoment van de bevoegdheden van teammanager wordt tussen jou en je manager vastgesteld.
 

Wat zoeken we?
Wij zoeken een kandidaat met HBO/academisch werk- en denkniveau die al ervaring heeft met leiding geven aan een team met ICT-ers en beschikt over de juiste competenties, zoals luisteren, verbinden, faciliterend leidinggeven en besluitvaardigheid. Je beschikt over minimaal een afgeronde Hbo-opleiding Informatica of een gelijkwaardige opleidingsachtergrond op het gebied van ICT. Leidinggevende ervaring vinden wij in deze functie belangrijk want het is een uitdagende klus. Je beschikt over een goede dosis enthousiasme en energie en je bent (digitaal) zichtbaar en bereikbaar voor het team.

Bij voorkeur weet je hoe het is om in een bestuurlijke omgeving te werken. Kennis en/of ervaring met werken onder architectuur, informatieveiligheid en referentiekaders zoals ITIL is wenselijk om je team goed te kunnen begeleiden en het vakgebied binnen het proces door te ontwikkelen.

Je hebt kennis en/of ervaring om IT-ontwikkelingen binnen de tijd en het budget af te ronden. Ervaring van nieuwe werkwijzen zoals agile zijn daarom een pre. 
 

Wat bieden we?
Binnen ons waterschap sta je zelf aan het roer van jouw loopbaanontwikkeling. Persoonlijk leiderschap en groei zijn hier belangrijk. Als je wilt werken aan je professionele en persoonlijke ambities zijn er veel verschillende mogelijkheden. Daarnaast vinden we een goede balans tussen werk en privé belangrijk. We werken resultaatgericht en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 4.058,- en maximaal € 5.771,- bruto per maand (schaal 12). Daarnaast bieden we een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden zoals het individueel keuzebudget (IKB) van 20%, waarin onder meer vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is opgenomen. Je kunt dit budget vrij besteden: geheel of gedeeltelijk laten uitbetalen (per maand, per jaar of een paar keer per jaar) en/of je kunt er extra verlofdagen van kopen.
Je ontvangt een jaarcontract. Bij goed functioneren en gelijkblijvende omstandigheden behoort na dat jaar een vast contract tot de mogelijkheden.

Voor de veiligheid van waterschap Brabantse Delta, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.
 

Reageren?
Kom jij bij ons buitengewone dingen doen? We nodigen je van harte uit om je belangstelling te tonen. Reageren kan tot en met 7 mei, via onze website. De eerste ronde van de selectiegesprekken staat gepland op donderdag 20 mei.
 
Bij vragen over de functie kun je contact opnemen met Arend van der Meer, manager Facilitair en ICT (076 564 10 27) of met Bert Visschers, teammanager ICT (076 564 1026). Arend van der Meer is afwezig van 5 april tot en met 16 april. Voor vragen over je sollicitatie of de procedure kun je contact opnemen met Angela Timmers (076 564 1425)  of Tessie Horn (076 564 1136) of mail naar ondersteuninghr@brabantsedelta.nl.
 
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
 

Solliciteer op deze vacature